Trzy niezbędne elementy w biznesie opartym o Programy Partnerskie

elementy w biznesie opartym o programy partnerskie
Co trzeba zrobić, aby odnieść duży sukces jako marketer budujący swój biznes w oparciu o programy partnerskie? Jakie są składniki sukcesu w programach partnerskich zwanych inaczej marketingiem afiliacyjnym? Czy istnieje jakaś cudowna droga na skróty do sukcesu w marketingu?  Zapewne dręczą cię tego typu pytania jeśli rozwijasz lub chcesz rozwijać swój biznes oparty o programy partnerskie. Chociaż marketing internetowy, biznes sieciowy i programy partnerskie reklamowane są jako jedne z prostych i skutecznych metod zarabiania niemałych pieniędzy, to realia nie wydają się już takie łatwe jak mogłoby się wydawać. 

100% prawdą jednak jest, że każda działalność musi wiązać się z włożoną w dany projekt pracą. Czy chcemy otworzyć budkę z kiełbaskami, czy zbudować potężny biznes internetowy - zarówno w jednym jak i w drugim przypadku potrzebna jest praca i inwestycja. Następną prawdą bezsprzeczną jest fakt, że w przypadku budki z kiełbaskami będziemy mieli nieporównywalnie więcej pracy i inwestycji niż w drugim przypadku - biznesu internetowego opartego na programach partnerskich dlatego projekty internetowe cieszą się tak ogromna popularnością.

Do rozwoju udanego biznesu internetowego potrzebnych jest kilka kluczowych elementów i każdy marketer lub partner biznesowy musi zwiększyć swój potencjał właściwie wykorzystując ich potencjał. 

1. Strona www, wizytówka internetowa, blog.  

Najważniejszym i niezbędnym wręcz narzędziem w biznesie internetowym jest własna strona internetowa. Może to być prosta strona, wizytówka lub blog jednak trzeba pamiętać, że aby być wiarygodnym strona ta musi być profesjonalna. Jakby nie było będzie ona głównym jeśli nie centralnym punktem wyjściowym wszystkich działań marketingowych. Oczywiście nie musimy ograniczać się do jednej strony. Możemy zbudować ich wiele, jednak wciąz pamiętajmy, by były one przyjazne dla czytelników i odwiedzających, gdyż są to potencjalni klienci i partnerzy. Przecież zalezy nam na tym, aby kliknęli w link, zapisali się na subskrybcję, czy dokonali zakupu.

Trzeba też wziać pod uwagę, że użytkownicy Internetu nie koniecznie przyjdą na stronę aby kupić produkt. Duża część odwiedzających, to są ludzie, którzy poszukują informacji w danym temacie. Musimy wiedzieć, że czytelnicy uwielbieją strony z przydatnymi artykułami, którychn zawartość pomoże rozwiązać ich problemy. Artykuły i posty muszą się charakteryzować unikalna, wartościową treścią nie tylko ze względu na budowanie naszej wiarygodność, ale również ze względu na łatwiejsze uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Reasumując - idealna strona www, to nasza "dobra reputacja" oraz znaczący krok w budowaniu internetowego biznesu opartego na programach partnerskich.

2. Zachęta do podjęcia akcji.

Pewnie już zauważyłeś, że w świecie Internetu jest wieksza lub mniejsza konkurencja (w zalezności od grupy docelowej czytelników i klientów). Wniosek z tego jest taki, że aby być zawsze o krok przed rywalami w marketingu partnerskim, czy innym biznesie internetowym trzeba użyć wszelkich mozliwych środków, aby zachęcić ludzi nie tylko do odwiedzania witryny, ale także do podjęcia akcji - kliknięcia w link, czy dokonania zakupu produktów lub usłuch jakie oferujemy. Doskonałym rozwiązaniem są darmowe produkty informacyjne, szybkie kursy, darmowe oprogramowanie, poradniki pdf i wiele innych.

3. Link Popularity - w wolnym tłumaczeniu "popularność strony w wyszukiwarkach"

Termin ten najbardziej odnosi się do procesów jakie składają się na pozycjonowanie, czyli tzw S E O. Najprościej rzecz ujmując - link popularity jest składnikiem, który ściśle decyduje o wysokiej pozycji np naszej strony czy bloga w wyszukiwarce internetowej. Zaleznośc jest taka, że im lepszy wynik "link popularity", tym możemy się spodziewać, że nasza strona internetowa będzie wyświetlana na wyższych miejscach pod zadane słowa lub frazy kluczowe w wyszukiwarce. W marketingu internetowym jest to nie do przecenienia. Jeśli zadbamy o popularność strony, to przełoży na się to proporcjonalnie na liczbę czytelników, odwiedzających oraz klientów. 

Jednym z bezkosztowych sposobów na popularność strony jest np pisanie oryginalnych artykułów i optymalizowanie ich pod kątem nie tylko czytelników, ale i wyszukiwarek. Zakładając, że tylko jedna osoba dziennie wejdzie przeczytać nasz artykuł (w rzeczywistości przy odpowiedniej optymalizacji wpisu możemy liczyć zdecydowanie na większy ruch), to umieszczając na naszej stronie np sto ciekawych artykułów możemy liczyć na minimum sto unikalnych wejśc każdego dnia. Biorąc pod uwagę fakt, że każdy biznes oparty jest na statystyce, a średnia konwersja wynosi 10%, to możemy przyjąć, że ze stu unikalnych wejść możemy pozyskać dziesięciu klientów, stałych czytelników czy partnerów biznesowych (w przypadku kiedy rekrutujemy do biznesu sieciowego MLM, czy wielopoziomowego programu partnerskiego).



Te trzy elementy, to tylko kilka kluczowych z wielu innych narzędzi marketingowych, które w znaczny sposób pomagają zmaksymalizować nasz potencjał zarobkowy w Internecie. Mozliwości kreowania są nieograniczone, a w zasadzie są ograniczone tylko naszą wyobraźnią, pomysłowością i determinacją. Nic przecież nie stoi na przeszkodzie, aby badać, testować i wdrażać inne strategie i pomysły marketingowe, a wracając tutaj do początku - im więcej pracy w to włożymy, tym możemy spodziewać się lepszych wyników w naszym biznesie internetowym opartym choćby o programy partnerskie.